sunnuntai 24. toukokuuta 2020

6 päivää myöhemmin... Viiva vai toiveajattelua?

En taaskaan malttanut odottaa viralliseen testipäivään, enkä edes lähelle sitä. Tänään alkionsiirrosta on kulunut tuo otsikossa mainittu 6 päivää ja on siis hyyyyvin varhaista sanoa mitään suuntaan jos toiseenkaan, MUTTA... Mielestäni raskaustestiin ilmestyi haaleista haalein viiva. Liian kirkkaassa valossa sitä ei edes erottanut, eikä siitä ollut mahdollista ottaa kuvaa. Ei siis auta kuin odottaa ainakin pari päivää, jotta näkee viivan kehityssuunnan.

Olo on tällä hetkellä tuon "plussan" suhteen aika rauhallinen. Olen oppinut viime kerrasta, että varhain saatu positiivinen tulos ei ole tae mistään. Ei siis ole sellaista "jee olen raskaana" -fiilistä, vaan enemmänkin jännitän alkaako vuoto. Edellisessä alkionsiirrossahan tiputtelu alkoi juurikin pp 6 illalla, pp 7-8 tuli vähän enemmän mutta oli kuitenkin vielä rusehtavaa, ja pp 9 se sitten muuttui kuukautisten kaltaiseksi. 

Raskausoireita en tunnista itsessäni. Viime kerralla merkittävin oire oli rintojen arkuus ja turpoaminen, mutta nyt ei ole mitään sellaista. Yksi outo juttu tosin on vaivannut minua eilisestä lähtien: olen siitepölyallerginen, mutta normaalisti olen pahimpina koivuaikoina kuitenkin pärjännyt 1-2 allergialääkkeellä per päivä, nytkin olen säännöllisesti itseäni lääkinnyt. Eilen kuitenkin aloin iltaa kohden pärskimään kuin hullu eikä vieläkään ole helpottanut. En muista, koska viimeksi olisin joutunut koskemaan nenäsuihkeeseen, mutta nyt oli pakko kokeilla olisiko siitä apua (no ei ollut). Vaikea sanoa, liittyykö tämä millään lailla raskauteen, mutta omituista on joka tapauksessa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti